Начало   За мен и блога   Фондация "Анималотерапия"   Галерия   Делфинотерапията в Мармарис   За контакти  

Кане корсо – обща характеристика

Публикувано в Породи кучета на 26.07.09

кане корсоКане корсо е едно от най-редките и скъпи кучета в света. Тази порода твърде често я свързват със сицилианската мафия. По мнението на специалистите това куче стремително се движи към върха на славата си. Износът му от Италия в САЩ, Канада и Австрия се увеличава и там кане корсо се използва за охрана на офиси, елитни барове и ресторанти, скъпи и ювелирни магазини, частни вили и домове.

Кане корсо прави впечатление на сериозно и страховито куче. То е огромно и мощно, височината му в холката е 62-70 см и тегло 45-60 кг. Има здрав скелет и релефна мускулатура, голяма и тежка глава със стоманени челюсти. Отличава се с желязно здраве и юначна сила. Окраската е черна, сива, рижава с тигрови и бели петна.

Кане корсо спада към групата на мастифите, но има неоспорими преимущества пред тях. Това куче е значително по-подвижно, по-сухо, по-издръжливо и тъй като е развъдено по естествен път, не страда от никакви генетични заболявания, като например дисплазия, сърдечни болести и др. То притежава удивителна ловкост, стремителност и пластичност.

Движенията на кане корсо са подобни на тези на пантера. То с лекота преодолява височина до три метра, способно е да се качи на дърво или на стълба и да се промъкне незабелязано във всякаква пролука. Движенията му са характерен алюр – тръс, преминаващ в галоп.

кане корсоЮначният външен вид не е единственото достойнство на кане корсо. Не само сицилианската мафия цени на първо място работните качества на това куче. Главното му предназначение е охрана на човека и собствеността му. Названието на породата произхожда от латинската дума conors, която означава защитник, страж, телохранител.

Кане корсо никога няма да отстъпи пред опасността. Това куче може да мисли, да преценява положението, да улови мисълта на стопанина си, а когато е необходимо и да взема самостоятелно решение. Когато ви дойдат гости, не е нужно да го връзвате на верига на двора или да го затваряте някъде – без сериозна причина или команда на стопанина си, кучето никого няма да нападне.

С възпитанието и дресировката на кане корсо може да се справи всеки, дори той да е начинаещ кучевъд. Кучето има прекрасна нервна система, уравновесена психика и великолепна способност към обучение. Този страшен и свиреп страж е удивително нежен и ласкав с членовете на семейството. Кане корсо е изключително предано и покорно на стопанина си куче и най-страшното за него е неговото неудоволствие и гняв. Дори само да повишите глас и питомецът ви ще започне да се умилква и да пълзи по корем, изразявайки пълното си подчинение.

кане корсоКане корсо обожава децата и им позволява всякакви лудории и своеволия. Кучето прекрасно осъзнава силата си и никога няма да нарани детето в разгара на игрите и пакостите. То буквално не диша, за да предпази малчуганите и не си позволява да прави резки движения.

Крепкото здраве, невзискателността по отношение на храната, уравновесеният и дисциплиниран характер, чистоплътността, късата козина, не изискваща специални грижи – всичко това позволява да отглеждате кане корсо както на двора на вилата или на село, така и в апартамент. Това куче не гледа да се драчи или да се сбие със себеподобните си и у дома ще се радва на всякакъв приятел, бил той куче, котка или папагалче.

По време на разходка не е необходимо да сте непрекъснато нащрек, може да се отпуснете и да се починете, дори питомецът ви да не е на повод. Кане корсо е много благородно куче, няма да стане причина за сбиване и всячески ще се опита да избегне драките. Но ако се прекали с търпението на това великодушно животно, то тежко и горко на злосторника. Иначе във всяка кучешка компания кане корсо са признати за водачи без излишни кръвопролития.

Кане корсо става все по-известна порода. Специалистите единодушно предсказват истински бум на тези кучета, считайки ги за най-перспективни и модни в близко време. В Италия кане корсо днес са толкова известни, че започнаха да изместват мастино наполитано. Съществува обаче опасението, че за удовлетворяване на огромното търсене и заради лесните печалби, много кинолози не биха се съобразявали строго със стандарта. Затова развитието на породата се намира под строг контрол. Всяко кучило се глежда много внимателно. Високопородните кученца, годни за племенна работа, се вкарват в каталог, поставя им се клеймо и им се издава родословие. Нехарактерните и недостатъчно породните кученца се бракуват, не им се издават съответните документи и не се допускат до развъдна дейност. Те, разбира се, струват значително по-евтино.

Ако тази статия ви допада, споделете я във Facebook или Twitter.

Етикети: , , , , , , , , , , , ,


Вижте и това:

88 Responses to “Кане корсо – обща характеристика”

  1. c2h5oh | 8/11/09

    Имам кане корсо на 9 месеца и сега е разгонена. Моля за съвети отностно това колко продължава разгонването и как да се разхожда

  2. VASKO | 12/12/09

    Имам кане корсо на 50 дена.до сега е била при маика си сега е в апартамент.от една седмица е при мен и все още неможее да се научи да ходи на терасата на тоалетна.искам да ми дадете някоя идея.благодаря

  3. corso | 31/12/09

    Нямам идея кой е писал статията,но в нея както много истини,има и пълни глупости. Силно се надявам породата да не стане “модна”,защото от това патят само животните!
    Относно питането на VASKO- кучето се извежда на вън,не пикае по тераси!!!
    А относно първото питане,за разгонването - Ако вашето куче няма РОДОСЛОВИЕ,то трябва да се кастрира и да не се развъжда!Не случайно е създаден Кане Корсо Клуб,към чиито членове може да се обърнете за съвет,както и да станете член ако имате желание.

  4. Недялко | 24/01/10

    Интересно ми,е ама много.Как точно може куче на 50дни може да се научи на тоалет само при разходка?На мен ми се струва,че на малките красавци им е трудно да се сдържат на тази крахка възраст.Не знам,но можеби вие съшо не сте съомявали да се контролирате на няколкомесечна възраст,или годинка!

  5. Недодялко | 31/01/10

    Дялкаш ли Недялко?Нали знаеш, че възраста при кучетата не е като при хората?Все едно на 2 години ти да станеш майка :)

  6. магнолия | 21/03/10

    Недодялко,не съм съгласна с теб.На малките сладури трябва да им се обръща внимание,когато им се ходи до тоалетна стават неспокойни тогава е подходящо да се изведат и да си свършат работата…просто трябва постоянство и занимание докато свикнат след това като пораснат малко сами ще си показват ,че им се излиза…но далеч бъдете от мисълта че ще стане от самосебе си…всяко животно има нужда от внимание

  7. plamar | 26/03/10

    kajete mi otkade da si namerq ku4e ot tazi poroda.
    kade li ne tarsih

  8. gabi | 29/03/10

    ku4enceto Vasko se izvejda na van prez nqkolko 4asa dokato svikne,4e navan trqbva da se izxojda…az imam cane corso i go izvejdax prez 3 4asa..za nqma i edna sedmica se nau4i…

  9. мила | 31/03/10

    Здравей!Предлагам кане корсо на 7 месеца,мъжко.Брат ми го донесе от Италия но нямам възможност да го гледам тел.0879344047

  10. evgeni manolov | 4/04/10

    Iskam da si kupq elitno kane-korso da pokriva nqkakvi standarti,v obqvite trudno namiram kane da gi pokriva povecheto sa mnogo sme6ni ….pls

  11. marieta | 4/04/10

    На каква цена или се подарява?

  12. VASKO | 16/04/10

    iskam da kaja che kato s11m v1v k1shti kucheto se darji i pred mene nikoga ne sa e ispuskalo,no kato me nqma i pikae i aka kaddet mu padne

  13. petio | 2/07/10

    iskam da kaja che imam kane korso na 2 meseca i polovina mnogo e spokoino i dobro no moje li da vi pitam osven peti prast i cheren venec kak moje da razbera dali e 4istokravno

  14. bErI | 26/09/10

    Mila nameri li stopanin za ku4eto ?? ako ne si obadi mi se 0897357546

  15. Байчо | 4/10/10

    iskam da si kupq cane corso namerih edin manik no v glavata mu ima bqlo vazmojno li e

  16. Cane Corso | 5/10/10

    недупостимо е и не трябва да има бяло по главата.Купете си куче от развъдник!

  17. коти | 6/11/10

    Относно изявленията на КОРСО за кастрация на куче без родословие,убеден съм ,че се дължат на лично комерсиални интереси.Имам шест кучета,от които само едно е с родословие,всеки месец минават задължително преглед и са изследвани за всички възможни болести.ПРОДАВАМ МАЛКИТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЛЕД ДЕВЕДЕСЕТИЯ ДЕН И СЪС ТРИ ВАКСИНИ.Не мисля че лист хартия,издаден от не знам колко легитимен \Кане Корсо Клуб\ гарантира чистокръвно и здраво куче,но носи облаги само на собственика.А и всички знаем,че родословието в БГ.струва 200 лева.

  18. коко | 13/11/10

    посочете моля,безпристрасно,развъдници на корсо в БГ,от които може да се закупи куче отговарящо на изискванията за породата

  19. Hamid | 5/12/10

    Kade se namira tozi kane-korso klub,moje li nyakoi da mi dade nyakakvi koordinati

  20. nina | 11/12/10

    http://www.clubcanecorso.com/documents/c8f1eae0ec_eaf3f7e5edf6e5.html

  21. nina | 11/12/10

    Кане Корсо Италиано – преди да вземете кученце

    Много хора проявяват интерес към Кане Корсо заради външия вид, други са привлечени от породата, защото искат куче пазач.

    Преди да решите да купите Кане Корсо трябва да обмислите много добре, абстрахирайки се максимално от емоциите, които ще ви обземат при срещата с представител на породата.

    Кане Корсо е чудесно семейно куче – търпеливо и добро с деца, но Вие трябва да отделите време да социализирате и обучите Вашето кученце. Без добри обноски вашето куче може да е опасно дори и добронамерено – поради размерите и силата си.

    На децата трябва да се обясни как да се държат с кучето. Не бива да очаквате, че то ще изтърпи безропотно всичко, на което Вашето дете го подложи. Трябва да обясните на детето си как да се отнасят с кучето, както и да определите правилата на игра за кучето. Бъдете справедливи и постоянни.

    Кане Корсо не е подходяща порода за всеки. Изключително лоялно към семейството и резервирано към непознати, със силен защитен инстинкт. Силно, атлетично и интелигенто куче, често с доминантен характер.

    Това е едра порода и заема много място – било то вкъщи, на дивана или в колата.

    Имайте предвид завишените разходи по правилното изхранване на едро куче, като КК. Кучето се нуждае от висококачествена храна, особено важно е осигуряването на добре балансирана храна в периода на растеж – около 18-20 месеца. Кучетата от тази порода достигат пълно развитие на около 2.5 – 3 години. Не бива да се прекалява с количеството предоставяна храна - затлъстяването води до много нежелани последствия, включително изкривяване на крайниците и други проблеми на костната система. Добавките не са нещо, което е задължително да присъства в менюто на кучето - при правилен избор на храна и режим на разходки, то няма да се нуждае от тях. Добавянето на калциево-фосформи препарати надвишаващи нужните на кученцето нива не е препоръчително. Внимавайте с разходките при младото куче - избягвайте прекомерно натоварване при подрастващите, като принуждаване на няколко месечно кученце да тича по стълби, след велосипед или да прескача високи препятствия.

    Кане Корсо обича обича да бъде близо до семейството и ще седи опирайки се на краката Ви, често поставяйки главата си в скута Ви. Често следват собственика си навсякъде без да го изпускат от поглед и се стремят да бъдат част от това, което той върши. Понякога хора, особено деца, могат да бъдат неумишлено наранени от развълнувано корсо, затова колкото и сладко да е малкото корсо не разрешавайте да скача върху хора в радостта си. Само след няколко месеца то ще е достатъчно тежко за да съжалите за пропуска.

    Имайте предвид, че е възможно е кучето да се лигави – ако му е прекалено топло, след като е яло или пило вода. Понякога оставят мокри дири след като са пили и често предпочитат да избършат муцуните си в панталоните на собственика, подлагайки глава за ласки.

    Кане Корсо не се препоръчва на:

    Стари немощни хора – може случайно да събори някой, който не се държи на краката си, тъй като са много силни, могат да наранят някого неумишлено, особено ако не са добре обучени.

    Малки деца – децата много лесно могат да бъдат съборени от развълнувано пале или възрастно корсо. Кане Корсо, които са отгледани и възпитани добре, обикновено са много внимателни с деца, но Вие трябва да ги надзиравате, когато са заедно, така че нито детето, нито кучето да се наранят.

    Работохолици – хора, които пътуват много или имат дълго работно време не бива да купуват кане корсо. Корсите са много зависими и не понасят леко дългото отсъствие на стопанина си. Те имат нужда да бъдат с тяхното семейство и могат да изградят проблеми с поведението като безпокойство при раздяла, да прекаляват с лаенето, да дъвчат и унищожават предмети и т.н. ако бъдат оставяни сами за дълъг период от време. Ако все пак искате корсо се препоръчва да вземето пораснало и добре обучено куче. Добър начин да се сдобиете с такова е да спасите някое куче и да му дадете шанс за нов, по-добър живот.

    Преди да решите да вземете куче и в частност Кане Корсо, първо преценете с какъв тип куче може да се справите. Харесването на дадена порода не е достатъчно.

    Тези въпроси ще Ви помогнат да прецените дали Кане Корсо е подходяща порода за Вас:

    Подготвени ли сте да:

    Поемете пълна отговорност за Кане Корсо и неговите нужди за следващите 8-10г. Това не е грижа, която можете да прехвърлите на децата.

    Инвестирате време, пари и търпение, което ще Ви е необходимо, за да социализирате и обучите корсо да бъде добър компаньон. Това не се случва от самосебе си, иска се упорита работа и много спокойствие от Ваша страна!

    Живеете с 50-55кг куче през следващите 8-10г, което се скубе, в някои случаи лигави и често има висока активност.

    Продължите да се грижите за кучето, въпреки промените, които могат да настъпят в живота Ви, като бебета, деца, ходене на училище, местене или смяна на работния график.

    Бъдете внимателни при контактите на вашето корсо с други кучета. Доминантността е често срещана черта при повечето корси, поради което е възможно да възникнат конфликти. Собственикът на корсо трябва добре да познава кучето си и не бива да се страхува от кучета като цяло.

    Се справите с пале, което на 6 месеца ще бъде достатъчно голямо, за да повреди доста неща във Вашия дом, както и Ваши лични вещи, ако е оставено без надзор.

    Похарчите необходимите пари, за да осигурите добра ветеринарна грижа освен задължителните ежегодни ваксини, да покриете разноски по спешен случай или неизменните поддържащи посещения в клиниките?

    Бъдете сигурни, че КК получава достатъчно внимание и необходимите активни занимания с него? (малките кученца се нуждаят от няколко часа всекидневно и от двете неща)

    Ако на всички въпроси сте отговорили с ДА, то тогава сте готови да започнете договарянето с раздъдчици. Започнете от рано, тъй като повечето отговорни и добри развъдчици имат списък с чакащи.

    Запомнете – доброто кученце си заслужава чакането!!!

  22. nikol | 22/12/10

    Kane korso e mnogo silno kuche.To e mnogo rqdko.Proizhojda ot Italiq.Moeto kuche Alex su6to e kane korso.To e mujko.Su6to e cherno.Odpred na vrata mu ima bqlo

  23. Kremena | 30/12/10

    na men pak ne mi haresva . pove4e obi4am boksera

  24. Anton Angelov | 25/01/11

    az imam belia vaqriant na tazi poroda Dogo Argentino.i dvete porodi sa unikalni,preporachvam vi da si vzemete nezavisimo ot koia poroda.6te ostanete o4arovani.

  25. maloumnici | 28/01/11

    коти | 6/11/10 Относно изявленията на КОРСО за кастрация на куче без родословие,убеден съм ,че се дължат на лично комерсиални интереси.Имам шест кучета,от които само едно е с родословие,всеки месец минават задължително преглед и са изследвани за всички възможни болести.ПРОДАВАМ МАЛКИТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЛЕД ДЕВЕДЕСЕТИЯ ДЕН И СЪС ТРИ ВАКСИНИ.Не мисля че лист хартия,издаден от не знам колко легитимен \Кане Корсо Клуб\ гарантира чистокръвно и здраво куче,но носи облаги само на собственика.А и всички знаем,че родословието в БГ.струва 200 лева.

    A TI KATO SI TOLKOZ OTVOREN ZA6TO NE IZVADI6 RODOSLOVIE ZA 200 LEVA NA TVOETO “ZDRAVO I 4ISTOKRUVNO JIVOTNO” I NE OTIDE6 NA NQKOQ IZLOJBA S NEGO DA VIDIM KOI 6TE TE PUSNE ZA ZRITEL. SIGURNO IM VZIMA6 PO 500 LV NA KU4ENCE POVE4ETO STOPANI TUK SA KUPILI TAKOVA KU4E I GO MISLQT ZA JISTOKRUVNO A TO NE E NI6TO POVE4E OT DOBUR DOMA6EN LIUBIMEC ;)
    pS.–>

  26. вероника | 9/03/11

    Имам куче кръстоска между голден ретривър/майка/ и кане корсо/баща/.Много е привързан към семейство, много игрив и обичащ, но вкъщи.Навън се превръща в звяр.Напада хора,дори когато е на каишка, ако пък е пуснат се спуска почти на всеки човек без куче, без разлика мъж, жена или дете.Бие се с мъжките кучета, брани територията си/дом, магазин, площадка,поляна/, не ме слуша, тегли се, въобще не знам какво да правя с него.Много го обичам,но не знам как да го възпитавам. Ходихме за малко на училище, но без ефект за агресията.Моля за съвет.

  27. Нев | 5/05/11

    Като няма родословие да го кастрират за да не се развъжда???? Ти нормален ли си???? Ами защо примерно като се роди дете с кафеви очи да не го утрепем, щото не е със сини примерно. Абе вие акъл имате ли???? Кой ви даде да вас да гледате животно, като го третирате единствено като стока. Какво значение има дали кучето му е с родословие или не? Човекът не каза, че иска да ходи по изложби и т.н. В крайна сметка не е ли малко по- важно това, което природата е отредила? И какво? Имате си куче с родословие, размножавате си го, продавате кученцата и спите спокойно. Пълна експлоатация! Щастие неземно и най- вече чиста съвест!

  28. Mladen Mitkov | 10/05/11

    Iskam za podarak takova kuche!

  29. Sve | 21/06/11

    Не може да сравняваш хора и животни. “Ами защо примерно като се роди дете с кафеви очи да не го утрепем, щото не е със сини примерно.” - това е най-тъпото сравнение което съм чувал! Не осъзнавате ли в какъв кръговрат сме - хората които са некомпетентни да гледат кучета, създават нечистокръвни екземпляри, които са психично неуравновесени - като кучето на Вероника. Такива кучета нападат хора и после всички любители на животните страдат - щото искат смърт за такива кучета. Не е хуманно? Кой им дава право? Ако собствениците на домашни любимци са добре научени и спазват правилата и отглеждат и възпитават чистокръвни животни, всички ще си разхождаме кучетата в парка, където играят деца. Но когато толерирате развъждането на помяри, които са с повредена психика - нямам как да стане…
    Запазването на чиста порода е много важно - то е за добро и на кучетата (няма да има поява на генетични болести) и на хората (могат да се чувстват по-спокойни около такова куче) и това е НЕОСПОРИМ ФАКТ!

  30. Sve | 21/06/11

    …. А и преди такива любители на животните като Нев (за които има котки, канарчета, рибки, хамстери и др.) да ме обвинят в пристрастност на изказванията ми, искам да отбележа, че не само НЕ се занимавам с търговия на кученца, ами и не притежавам такова от повече от 10 години. Причината е че нямам никакво време за отглеждане на куче, а за разлика от котката например, кучето изисква много по-сериозни грижи. При това независимо дали живееш в едностаен апартамент или сарай с 2 декара двор.

  31. martin | 26/06/11

    И кое не е вярно от статията?А относно разгонването е различно при всяко куче-на моята и траеше 10 дена,а разходки на повод с оглеждане :)

  32. martin | 26/06/11

    опс въпроса за разгонването е доста стар не видях

  33. Недодялко | 27/06/11

    Хехе каква дискусия се е заформиля, мои дялкани и недодялкани другари.
    @магнолия имах предвид, че при кучето съзряването на 50 дена е повече отколкото при двумесечно бебе.
    @коти има много истини в думите ти брат :)
    @Anton Angelov пий си хапчетата и ляга!Дого Аржентино “белия вариант на кане корсо” какъв е този виц :) Сдобий се със сивия, оранжевия и пембения вариат, за получаване на наградата от покемон колекцията за деца!
    @maloumnici моля без неграмотни изказвания от неграмотни хора, които са виждали кане корсо само на снимка!
    @Нев хората са нацисти, съвокупляват се само с арийци :)
    @Sve не обвинявай кучето за агресивността, виновен е стопанина.Корсото не е агресивна порода, голдъна е едно от най-любвеобилните и дружелюбни кучета, все кучетата виновни.За малките деца, които се държат лошо казваме, че такова им е възпитанието, а за кучетата….кучетата виновни.
    Ваш приятел вечен - кьорав Недодялко :)

  34. joto | 4/07/11

    само разбирачи,ама ми беше интересно да чета…
    Искам кане-корсо черно,мъжко…с гаранция за качество на кучето…е-маил jotto_76@abv.bg

  35. teodor | 11/07/11

    Моля, дайте ми едно куче порода “кане корсо” за сина ми по възможност мъжко и черно.

  36. Недодялко | 30/08/11

    Хора това не е бит пазар…дайте ми…на ви :)

  37. христо | 30/09/11

    имам в момента 10 малки от тази порода от перфектни родители за мераклийте тел 0894320414

  38. веско | 10/11/11

    съгласен съм,че трябва сами да преценим дали можем да се грижим за куче като кане корсо.според мен животното става такова според това с каква любов го отгледаме,но…за кастрацията не съм съгласен!много обичаме кучета в моето семейство/децата ми,жена ми/,но не можем да си позволим такова поради високата му цена.ако някой има желание да ми подари такова куче ,ще го отгледаме с много любов.

  39. веско | 10/11/11

    deva.vj@abv.bg - това е и-мейла ми за връзка

  40. pip4o | 11/11/11

    никой не спомена за болестите ,
    има ли няма ли наследствени болести .
    какви могат да се появят с напредване на възрастта и така нататък

  41. admin | 12/11/11

    Една от болестите, характерна и за другите едри породи, е ставната дисплазия. Скоро ще публикувам по-обширен материал за нея.

  42. pip4o | 17/11/11

    По нагоре в статията пише ……. Кане корсо спада към групата на мастифите, но има неоспорими преимущества пред тях. Това куче е значително по-подвижно, по-сухо, по-издръжливо и тъй като е развъдено по естествен път, не страда от никакви генетични заболявания, като например дисплазия, сърдечни болести и др.

  43. pip4o | 17/11/11

    искам да си взема едрa порода куче за охрана , има ли порода която да не страда от дисплазия ?

  44. admin | 17/11/11

    Наскоро попаднах на статия, в която пише, че кане корсо страда от ставна дисплазия.

  45. pip4o | 17/11/11

    има ли едрa порода която да не страда от дисплазия ?

  46. Miroslav | 5/12/11

    Здравейте любители на тази прекрасна порода!
    Много харесвам тези кучета и на пролет реших да си купя,въпросът ми към по просветените и свестни хора тук е…
    1.От къде да купя в Бг възможно най-високопородното куче,цената не е толкова от значение,какво бихте ме посъветвали също мъжко или женско? Семеен сам и имам малко дете на 2г.
    Благодаря ви предварително

  47. admin | 6/12/11

    Здравейте,

    Най-сигурно е да си вземете кученце от лицензиран развъдник. За целта е най-добре да направите справка в БРФК. Кученцето трябва задължително да е с родословие. Не се доверявайте ако ви кажат, че кученцето струва еди колко си с (по-скъпо) и еди колко си без (по-евтино) родословие. То или е с доказан произход или не е.

    По въпроса дали да е мъжко или женско - женските по принцип са по-послушни и гальовни, но трябва да ги пазите около 2 седмици по 2 пъти всяка година от нежелани мъжкари, когато се разгонят. Мъжките пък трябва да ги пазите да не хукнат след някоя разгонена кучка и да се загубят, особено ако са млади и не добре обучени. Всяко куче си има плюсове и минуси, но с навременно и подходящо възпитание и обучение такива проблеми не би трябвало да има.

    Успех!
    Иван

  48. Miroslav | 7/12/11

    Здравейте Иван
    Благодаря ви за информацията,а как се прави справка в БРФК,звъня и питам за даденото кученце или..?

  49. admin | 7/12/11

    И това е вариант, но ето ви и 1 линк:
    http://www.brfk.org/chlenove/kane-korso-klub-balgariia

  50. Нана | 29/12/11

    Здравейте!
    Искам да задам въпрос, който е малко далече от темите, които са дискутирани до тук. Как протича и колко трае старостта при кучетата кане корсо? Питам за това, тъй като имам приятел, който загуби кучето си съвсем скоро, беше на 10-11 години и от жизнено и здраво същество, точно за 2,5 месеца залиня, спря да се храни, без някакво специално заболяване и си отиде. Това ли е нормалното за породата, така ли се случва при кане корсо?

  51. Недялко | 16/01/12

    Ние имаме голям проблем с нашето, никаква диагноза от докторите, но е доста зле мамка му…нито в София, нито в Стара Загора успяха да помогнат, сега е там под наблюдение дано се оправи.Нана не работя в развъдник, за да имам наблюдения над много корсота, но от наблюденията над моето, те обичат да се хранят, сигурно е имал сериозен проблем, за да не приема храна…

  52. nikoleta | 9/02/12

    abe vie s tiq kucheta. porodata im e hubava ama dai te nqkoe krasivko
    :D:D:D

  53. Панайот | 13/02/12

    Имам мъжко кане корсо с маркер и родословие.Докарах го от Москва,на 4 години е и искам да му намеря подобаваща партньорка.Имам и грамоти от изложби,всичките му родственици са шампиони,кой на Молдова,кой на Русия или Украйна.Пишете ми на пощата ако имате такава женска pancho_net@mail.ru

  54. Мирослав | 19/02/12

    Здравейте и от мен.
    ДА кажа и аз нещо по въпроса.От десетина дни имам кученце кане корсо.Кученцето е много добро и красиво(като всяко малко).
    Взех си го от приятел-развъдчик,без намесата на комерсиална нотка-подарък за мен и семейството ми.Познавам човека лично,занимава се с тази порода от няколко години.Единствения проблем на кученцето е,че не може да му се издаде родословие…и защо?
    Ще ви кажа подробности:
    Кучетата на собственика са елитни,регистрирани,собственика е член на клуб.Предците на родителите са шампиони и шампиони…дядото на моята малката е Конан-световен шампион от Италия;другия дядо е шампион на Македония…и т.н. и т.н.
    Бащата е Млад Шампион на България,майката и тя е отличена с титла…
    Та,въпроса ми е,това кученце,родено от не-планирано кучило(кучило което не е планирано и одобрено от някой си президент на клуб),трябва ли това кученце да го кастрирам само защото приятеля ми е бил разсеян за малко и е ги изтървал-мъжкаря е качил женската?

  55. admin | 19/02/12

    Щом като кученцето е от елитни родители с родословие, не виждам причина да не му се издаде родословие, дори да е от непланирано кучило. За първи път срещам подобно безумие. Искате ли да ми разкажете повече за случая на ivan _ stoyanov (@) bestfellows.com и аз ще гледам да поразпитам тук-там?
    По въпроса за кастрацията - не виждам кой ще ви задължи да го направите. Аз самият имам 3 кучета - 2 колита и 1 кавказец, без родословие са, не съм ги кастрирал и нямам намерение да го направя. Май в закона за ветеринарно медицинската дейност това е заложено (не съм сигурен), но като се има предвид, че циганските махали бълват безпородни кучета, по-нататъшния коментар е излишен.

  56. Недодялко | 28/02/12

    Аз само не разбрах защо държиш кучето ти да има родословие, мислиш да го караш по изложби ли?

  57. веско | 12/03/12

    Здравейте ,взех си женско корсо и вече е на 7 месеца.Красива,черна женска,но е доста плашлива извън дома/гледам си я в къщи/.Дали ще прояви качествата описани в породата,затова я взех - да пази.Уговорил съм си и учител,като се постопли.Ама като я гледам как се глези с децата и жена ми,а на вън я е страх,незнам …каква ще стане.

  58. Sheko | 3/04/12

    Ето ако някои иска да си закупи породисто куче най-добрия развъдник http://www.godoftroy.com/ :)

  59. pepa | 16/04/12

    Здравеите,пиша коментара си ,заштото смятам , че ште е полезен за много от вас,които смятат ,че да отгеждаш куче е лесно.Аз имам Кане корсе на 12 мес.
    Взех я на 3 мес.,беше доста зле третирана .

  60. Владо | 27/04/12

    ” Като няма родословие да го кастрират за да не се развъжда???? Ти нормален ли си???? ” , ми НЕ друже , не е нормален . Никой нормален човек няма да каже такова нещо . Това са приказки на търгаш .

  61. Мирослав | 1/05/12

    @веско
    Веско,моето женско беше така,стряска се от всеки шум,уплаши ли се от нещо-проваля се и разходка,обучение,опознаване на средата…
    Изобщо,разваля ни се кефа и се прибираме или поне се местим на спокойно място,след известно време се отпуска…
    Сега кучето е съвсем друго-тича,дивее,беснее,почти от нищо не се впечатлява…
    Само внимавай с обучението и налагането като лидер,много са чувствителни и крехки психически,всъщност,излеждат мили като растат,после изглеждат страшни,но всъщност са много нежни по душа…поне с такова впечатление останах.
    Преди време отглеждах чифт кавказки овчарки и със тях трябва да се работи МНОГО твърдо,кавказеца е много кораво животно,физически и психически…с три думи-тъпоглаво инатесто магаре.
    Но съобразих навреме(надявам се),че този подход е крайно нежелателен към корсото-меки са по душа към семейството си.
    нужно е търпение и твърдост простираща се само до мъмрене и груб тон…и най важното:Не допускай кучето да прави грешки,защото заради това че някой е разсеян и кучето е направило нещо нежелателно,не значи че то е виновно-следи района,да не яде от земята,то не знае че не трябва,следи поведението му и превантивно го възпирай от грешки…
    С кавказеца успях…разхождах го из парка без повод…което си е вид героизъм,просто преди да реагира на дразнител,предвиждайки реакцията му си го контролирах.
    Надявам се да успея с корсото…

  62. Веско | 16/05/12

    Благодаря за съвета Мирослав.От полза ми е.Аз се притеснявам,защото отделно отглеждам и средноазиатска овчарка в една къща.Но тя е нещо друго и като характер и като нрав,но пък е пазач от класа.Затова си взех кане корсо.Да живее с нас ,да е интелигентно и да пази отлично/поне така им пише в профила/.Аз не искам да го правя бойно куче/за мен това е отвратително/,но се притеснявам ,че е доста плашлива а няма причина да е такава.Предпазвам я от по буйни кучета,не са я атакували нито животни нито хора,но пак се плаши,а е на 10 месеца.Затова питам и се интересувам от притежатели на такива кучета - нормално ли е това.В дома е много смела,с децата ми си играе страхотно,просто няма такава играчка.Имам и котка ,такава борба правят,че котката на моменти не знае на кой свят се намира-просто в къщи е смела,но като излезем става друга.Това е.

  63. Мирослав | 17/05/12

    Моята е на 11мес.,също е плашлива…още повече че я взех доста по-късно,поотраснала(на 6-7мес.) и я поставих в напълно непозната обстановка,но промяната в поведението и е ясно забележима,Страхлива е още,но поне вече не подвива опашка,при приближаването на непознати,просот се отдръпва и предпочита да е на дистанция,просто не им обръща внимание.В същото време е добре кучето да свиква с непознати,да ги приема спокойно,най-малкото неутрално,защото някой ден като си усети силата…става сложно :)
    Вече е спокойна и не се притеснява,е,освен от гръмотевици :D
    А хората най-малкото не им обръща внимание,а които са с мене,ги уважи с подушване,най-близките ги разиграва.Това е относно хората,когато сме навън.У дома ли сме,леле майко…Дойде приятелка на съпругата ми,кротна се като я успокоих,подуши въпросната жена и само си я наблюдаваше през цялата вечер…
    Когато дойде време да си тръгва,стой та гледай,наложи се да отида при кучето и да я поместя,беше застанала на вратата и само гледаше втренчено и ръмжеше-поне за това имаме сърце към момента :D .Но относно ролята му на пазач,не се съмнявай ни най-малко. От контактите си с човека от когото я взех(развъдчик),корсотата съзряват по-късно,моята вече е в началото на 12-ия месец и все още е бебе…Както казах и преди,корсото е много нежна душа към стопаните си(близките),търпение и нежност се иска.Иска МНОГО движение,дори и на дълъг синджир да е,или в тесен апартамент,това е убийство за него,ако имаш възможност изобщо не я и прибирай,голям двор или задна поляна…Интересното е,че не е игрива,сдържана е,трудно се отпуска за игра и нежности.Правя се на глупава маймуна само да размаха опашка…Абе,ако има нещо,ще намерим начин да се свържем…

  64. Ogi | 26/05/12

    Здравейте, живея в къща и се интересувам може ли това куче да живее зимата на двора?

  65. Мирослав | 13/06/12

    @Ogi
    Аз също съм в къща,Оги.Не бих рискувал да го оставя навън,въпреки че никога не е връзвана-тича на воля из цялата площ оградена от оградата.Човека от когото я взех гледа кучетата на открито,пак пуснати,прибира ги само в най-големите студове…но аз не смея.
    Все пак,не е порода с дълъг косъм.В края на краищата,имам място вътре,не е проблем да стои из стаите,където и е удобно-тя е царицата у дома :D
    Не на последно място е и чистоплътна и се чувства много виновна,без да кажа и дума,когато я подсушавам или забърсвам от кал или прахоляк.По принцип се пази от излишно цапотене,въпреки че е млада и игрива-внимава.Така че,в моя случай е твърдо домашно куче.

  66. KIRIL | 1/07/12

    MOLIA KAJETE OT KADE MOGA DA SI VZEMA ELITNO K KORSO PREDVARITELNO BLAGODARIA

  67. Вики | 2/07/12

    Аз винаги съм имала кучета и ксне корсо е от най-послушните и най-умните не че ги сравнявам, но това животно е толкова нежно и любеобвилно че направо никой не може да го отрече

  68. Вики | 2/07/12

    И Оги това куче е късокосместо и ще му е студено на двора

  69. kostadin0ff | 13/07/12

    za kiril imam 10 ku4enca oku4eni na 9.7.2012 ot hubavi roditeli maikata e vnos sas tigrova ukraska a ba6tata 4eren vzet ot razvadnik ako te interesuva pi6i

  70. gergana | 19/07/12

    zdraveite po kolko leva struva kucheto kani korso

  71. kostadin0ff | 24/07/12

    за гергана и други които искат да си закупят кученца Кане Корсо търсете ме на скайп kostadin0ff имам 9 броя 7 са черни и две черни с тигрова украска Бащата е с доказано и документирано родословие майката също от родословни кучета.

  72. Веско | 27/07/12

    Благодаря ти Мирослав за окуражаващите думи.Да явно трябва да се изчака ,да порасне напълно.Мисля да я заведа на дресьор/учител/,защото малко е своенравна и като я разхождам ,малко се ослушва когато я викам.Имам предвид,че я пускам свободно да бяга.Иначе проблеми за сега не ми е създавала с други животни и хора.

  73. Мирослав | 2/08/12

    @Веско:
    Виж,корсото лесно се възпитава,интелигентна порода е и възприема с удоволствие нови упражнения.Колкото до учител…ти си знаеш,аз лично не виждам смисъл.
    Понеже поддържам редовна връзка с развъдчика си,знам че на мене това просто ми е излишно-няма да е служебно или ловно куче,предимно е домашно куче-пазач,охрана и от наблюденията си над родителите на моята кучка,мога да ти кажа,че разходките на воля и игривото тичане ще изчезнат безвръзватно.При мене го очаквам това да стане само след няколко месеца(по нова година,на около 1,5г. до 2г. възраст).Имам в предвид че е по-сигурно корсото да си стои зад здравата ограда.Бе я вържи попа за да са мирни комшиите… :D
    Бащата на моята е стока,разбираме се с него-аз на улицата,той на терасата и ми маха с опашка ама повече не смея,че първоначално ме посреща на революция.Майката обаче,леле-мале,опитите ми за сближаване потъват в монотонен лай и гърлено ръмжене които чувам и след като си тръгна.
    Всичко това го казвам като обосновка за твърдението ми че корсото без строга дресировка и безпрекословно подчиняване на най-важните основни команди е немислимо да бъде на свобода и без пълен контрол.И ние сме на етапа сега да бягаме лудешки и да се правим на глухи,отдаваме се по цял ден на невинни детски игри,които до няколко месеца ще отминат като “ланския сняг”…
    Вече сме на 13 месеца и след около половин година вече ще ни е невъзможно да сме свободни,по характер и по физика приличаме на мама :D
    Корсотата са си подозрителни по природа,да,интелигентни и умни са,силно привързани към стопанина си,но също така са и със силно развито чувство за враждебност към непознати,недоверчиви и в същото време винаги на пост да защитават като отличено стражево куче което изключва намеренията ти да се разхожда свободно,макар и с добре научени команди.Може би ти се струва пресилено…знам какво си мислиш…и моята още е страхлива,много по-малко,само в изнадващи ситуации,но виждам какво става със родителите и и знам че и тя(моето куче),в един слънчев ден ще влезе в ролята на тазманийски дявол :D

  74. Веско | 23/08/12

    Да ти кажа може и да си прав ,че след 2-2,5 г.вече ще заприлича на истинско корсо.Но понеже един дресьор ми каза ,че като се уплашат не могат да се оправят ,затова се притеснявам да не остане плашлива,въпреки че тя не е плашена от никого/за сега/.Минавахме покрай едно коте,тя не му обърна внимание,но то я изсъска и тя подскочи.Ето такива ситуации ми правят впечатление,мисля че не би трябвало да е толкова страхлива.На морето от вълните се плаши.Аз си я хванах и полека на няколко пъти я вкарах в морето,но сама не влиза.

  75. Мирослав | 6/09/12

    Зависи и от това в каква обстановка живее,в смисъл-в апартамент ли е или в двор.Ако е в апартамент,ежедневието е монотонно-до минимум са сведени странични дразнители като лай на съседски кучета,котки по покривите и птици над него(нея).
    Забелязах,че откакто моята е навън,е вече в пъти по спокойна-привикнала към всички гадини наоколо,внимателно изпитва минаващите и реагира точно като куче-пазач,ако наближи някой,си влиза в ролята без да се замисля.
    Дори вече не изгаря от желание да влиза вътре из къщата,предпочита сянката на ореха излежавайки се на терасата,от която има пълен досттп до задния двор,до гаража,до входната врата…
    Преди да заживее навън,се държеше по-скоро като болонка-глезен домашен любимец все в ръцете на господаря…Сега е по-независима и основното и занимание е да прогонва котките и птиците от купата си с храна(за 1 седмица уби 3 котки :))
    Така че,до голяма степен,поведението на кучето зависи от обстановката в която живее.

  76. Ехххх | 6/09/12

    Аз какво си патя с един корсо на 11 месеца и 42кг, не е истина. Казват му стопаните, че съм приятел, галя го, потупвам го, отрива се в мен, а когато сме насаме ме тормози здраво. Не иска да имам нищо в ръцете, нито да го гледам, а аз през цялото време съм на тръни. Празни приказки са, че не било агресивно, че не нападало и т.н. Ако не е обучено всичко може да се очаква от него.

  77. Ехххх | 6/09/12

    Забравих да спомена, че е кастрирано понеже било много буйно. С една дума мръсник.

  78. Веско | 22/09/12

    Да сигурно зависи и от обстановката,но все пак трябва в един момент да си прояви особеностите на характера.Ще видим/живот и здраве/.

  79. anjelam | 25/09/12

    търся да закупя момиченце кане корсо спешно!!!!

  80. Karabas | 27/09/12

    Iskam da si kupq takova Cane Corso , no ne prosto da e s nqkakvo rodoslovie ,a iskam da e napulno chistokruvno , da e ot ADA kakto se kazva, vsi4ko da mu e nared , da znam prapra baba mu koq e , ne se interesuvam kakva shte e cenata , iskam go , ako moje kato tova ot snimkata da stane shte se radvam mnogo , ochakvam nqkoi da predloji neshto , poneje nqmam vreme da razuchavam ,da izdirvam , da vodq po doktori i t.n. , za da ne me izluje nqkoi che e chistokruvno kucheto i porodisto ! Blagodarya predvaritelno !

  81. Maryan | 8/10/12

    nee viarno 4e moje da se kateri po darvetata

  82. Недодялко | 12/01/13

    Ама какво катерене бе момиче, това куче лети…детски спомен жив :D само му трябва една перелина и ще стане като Батман…или поне ватман!След като опознах породата за мен има две породи - кане корсо и всички останали….а да и кавказката овчарка, един човек тук беше споменал за опита си с него…страхотни са, но корсото е по-добър приятел.Все пак кучето целта му е да пази нали, интелигентността му е екстра…макар че има и тъпички корсота като при хората :D

  83. Веско | 19/04/13

    имам проблем с моето корсо.Ако го оставя само в дома ми се изпишва на леглото.какво да направя,някой съвет ще даде ли?Не го оставям само за по-вече от 5 часа,дори рядко се случва това. и е малко плашлива.незнам защо така?

  84. Diana Ruseva | 26/04/13

    maloumnici. Не мисля че лист хартия,издаден от не знам колко легитимен \Кане Корсо Клуб\ гарантира чистокръвно и здраво куче,но носи облаги само на собственика.А и всички знаем,че родословието в БГ.струва 200 лева.
    Това са пълни глупости.Как не Би е срам .Невежеството е нещо страшно.
    Естествено че Клуба в БГ застава зад осъществените връзки.Този лист хартия е доказателство за родителите и техните приплоди че са Кане Корсо.Това което Би е предлагате е реплика на породата.Затова в целият свят има клубове по породи.Целта на клуба е Кане Корсо Клуб България /КККБ/ е юридическо лице, отделно от членовете си съгласно Закона за юридическите лица с нестопанска цел и Устава на КККБ; Сдружението отговаря за задълженията си със своето имущество; Членовете на Сдружението не отговарят за задълженията на Сдружението; Членовете отговарят за невнасяне на дължимите по Устав вноски.

    Чл. 1./1/. КККБ е юридическо лице с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност по смисъла на Закона за юридическите лица с нестопанска цел, обединяващо притежатели и любители на кучета от породата Кане Корсо.
    /2/. КККБ осъществява своята дейност въз основа на законите в Република България, Устава, правилниците и решенията на ръководните си органи.
    /3/. КККБ може да членува във вътрешни и международни организации,сдружения и други, имащи отношение към киноложкото дело.
    /4/. Наименованието на сдружението е: Сдружение с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност “ Кане Корсо Клуб България” (КККБ).
    /5/. Наименованието на сдружението, заедно с указание за седалището, адреса, съда, където е регистрирано сдружението и номера на съдебната регистрация и БУЛСТАТ, трябва да бъдат посочвани в документите от кореспонденцията на сдружението.
    /6/. КККБ се регистрира, като сдружение с нестопанска цел, със седалище и адрес на управление:гр.София, Район „Подуяне”, кв.”Суха река”, ул.”Тодорини кукли”,бл.103,вх.В,ап.46.
    /7/. Сдружението не се ограничава със срок или друго прекратително условие.

    ГЛАВА ІІ : ПРЕДМЕТ НА ДЕЙНОСТ, ОСНОВНИ ЦЕЛИ И СРЕДСТВА

    Чл. 2./1/.Сдружението осъществява дейност в обществена полза, като има следният предмет на дейност:подпомага набавяне на достатъчно и разнообразно количество аборигенен генетичен материал и работа с досега съществуващ; чистопородно развъждане и регистрация на кучета от породата кане корсо, отглеждани и развъждани на територията на Република България при точно спазване на изискванията на стандартите и изискванията установени от FCI и БРФК , относно расовите белези на породата Кане корсо и абсолютна забрана за всякакво кръстосване с кучета от друга порода; подпомага повишаване качествата на физическите заложби на кучетата от породата Кане корсо и на техния характер , организиране на специализирани изложби за породата, контрол върху благоприятни условия за отглеждане на кучета от породата Кане корсо; провеждане на изпити за селекционна годност; издаване на регистър за отглеждането; издаване на национален племенен регистър и удостоверения за произход,издаване на родословни свидетелства на кучетата от тази порода, родени от родители с доказан и фиксиран произход и селекционни връзки , провеждане и осъществяване на спортни изяви (състезания) на кучета от породата Кане корсо; професионално обучение на кучета от породата Кане корсо за полезни цели
    /2/. КККБ има за основна цел да работи за развитието и подобряване здравословното състояние и екстериора на кучета от породата Кане корсо в Република България чрез своите членове и структури, като:
    а/ повишава киноложката култура на своите членове и популяризира дейността им сред обществото;
    б/ подобрява племенните качества на породата Кане корсо, посредством целенасочена развъдна дейност и внос на чистопородни кучета;
    в/ организира и усъвършенства защитата на чистопородните кучета от породата Кане корсо и формирането на правилно отношение към тях;
    г./ осъществяване правна и информационна защита на своите членове;
    д./ стимулиране на чистопородното развъждане на кучета от породата Кане корсо;
    е./ популяризиране на своята дейност и резултатите от нея;
    ж./ насърчаване, консултиране и задоволяване интересите и нуждите на своите членове по въпроси свързани с отглеждането, селекционната дейност на породата Кане корсо с осигуряване на информация и специализирана помощ;
    з./ осъществяване и развитие на международните връзки и сътрудничество със сродни организации и развитие на международни срещи и прояви във връзка със своята дейност;
    и./ контрол за стриктното изпълнение на селекционно-развъдната дейност на породата Кане корсо;
    й./ Разяснителна работа и агитационна дейност във всичките и форми с цел подкрепа и защита на породното развъждане;

    /3/.Средствата, с които КККБ ще постига своите цели са:
    а/утвърждава и издава програми, правилници, регламенти, наредби, инструкции, бюлетини и други;
    б/утвърждава, регистрира и води родословната документация;
    в/организира и провежда киноложки изложби и изпитания за работните качества на кучетата от породата Кане корсо, като присъжда и титли;
    г/води борба срещу нерегламентираната търговия и развъждане на кучета от породата Кане корсо по Закона за Защита на животните в Република България,както нормативни документи на FCI,БРФК и КККБ ,в подкрепа на добрите практики в кинологията;
    д/Утвърждава и издава следните правилници: Правилник за развъждане ,Регламент за развъждане;
    е./Води и публикува- Регистър за отглеждането ,Племенна книга , Регистър на допуснатите до разплод кучета;
    ж./Провежда обучение и атестация на развъдчици за породата.

    и тн.за повече информация http://www.clubcanecorso.com

  85. Neron | 26/04/13

    “……Здравейте и от мен.
    ДА кажа и аз нещо по въпроса.От десетина дни имам кученце кане корсо.Кученцето е много добро и красиво(като всяко малко).
    Взех си го от приятел-развъдчик,без намесата на комерсиална нотка-подарък за мен и семейството ми.Познавам човека лично,занимава се с тази порода от няколко години.Единствения проблем на кученцето е,че не може да му се издаде родословие…и защо?
    Ще ви кажа подробности:
    Кучетата на собственика са елитни,регистрирани,собственика е член на клуб.Предците на родителите са шампиони и шампиони…дядото на моята малката е Конан-световен шампион от Италия;другия дядо е шампион на Македония…и т.н. и т.н.
    Бащата е Млад Шампион на България,майката и тя е отличена с титла…
    Та,въпроса ми е,това кученце,родено от не-планирано кучило(кучило което не е планирано и одобрено от някой си президент на клуб),трябва ли това кученце да го кастрирам само защото приятеля ми е бил разсеян за малко и е ги изтървал-мъжкаря е качил женската?……….”
    Мирослав, не съм слушал по-голями глупости ! Човека Камен Кузманов от Ловеч ,който ти е “подарил” кученце е най-големият мошеник в България от години. Много би ми се искало да кажеш кои са родителите на бебето ти. Как разбра ,че това дето ти е подарено е точно от връзката ,която ти е казал ,какви доказателства има .Виждал ли си шампионските сертификати или просто му повярва :).Машинациите са толкова много ,че е трудно да се изброят. Мислиш ли ,че ако се абстрахираш от факта ,че не си давал пари би повярвал в думите на този човек просто така. Успех ,набутвайте се приятели , да са живи и здрави миксовете и надеждите на всеки решил да си вземе куче просто така от двора на някой и да му вика кане корсо . Чета и разбирам колко сме боси българите ,колко сме наивни и лекомислени, какви сме еснафи само и само да казваме ,че имаме кане корсо ,аа дали е така не е важно. Успех ,но знам ,че има клуб на породата в България и там може да се търси истинатаhttp://www.clubcanecorso.com/

  86. RERA | 6/07/13

    Зачетох се в тази страница, защото една приятелка си купи от развъдник в България прекрасно, чистопородно КК (според продавачите), което сега е на 9-10 месеца. За съжаление то има тежки генетични проблеми и в четирите крака и вече няколко пъти се налагат операции. Как се контролира здравето на кученцата, които хората си купуват? Каква е отговорността на развъждащите кучета, които получават исканата от тях цена при продажбата, а в последствие се оказва, че кученцето е тежко болно? Сигурно има и други такива случаи, но тази ситуация е мъчителна и за животното, и за семейството, което го гледа.

  87. Мирослав | 27/09/13

    @Neron
    Много добре знаеш кои са родителите.(Предполагам кой си и ако си същия човек,то истината я знаеш)
    Знаеш коя е майката,нали?!
    Знаеш кой е бащата,нали?!
    Да,същото куче,по което лудна щом го видя.И даваше мило и драго да имаш заплод от него…
    В крайна сметка,нито до женската имаш достъп,нито от бащата получи заплод.Обяснима е злобата ти срещу този човек,който те бил “излъгал” :D
    Наричаш ситуацията “микс”,ти,горди(и честни) ми развъдчико със чистокръвните(кученце с бял нос не бях виждал,но ти имаше нали).
    Но и ти щеше да си замесен с такъв микс,ако беше успял да се втъркаш за семе от бащата… :)

  88. van__ss | 18/10/13

    iskam da si namerq kane korso molq vi pisete

Искаш да споделиш нещо? Коментирай!


− 8 = 1